Medlemsinfo |
Alarmeringer |
Arrangementer |
Bliv brandmand |
Bliv støttemedlem |
Om UFB |
Links |
Find vej |
Kontakt os |
Om siderne |
Webmaster |
Denne side opdateret: 19.09.24 |
GDPR |
PersondatapolitikUllerup Frivillige Brandværn Fortegnelse over behandling af personoplysninger Fortegnelsen er til opfyldelse af den dokumentationspligt, der påhviler en forening i medfør af persondataforordningen. Ullerup Frivillige Brandværn er omfattet af pligten i fuldt omfang, hvorfor der skal føres fortegnelse over almindelige personoplysninger såvel som personoplysninger tillagt en højere grad af beskyttelse.
Fortegnelse over behandlingsaktiviteter i: Ullerup Frivillige Brandværn Data for seneste ajourføring af dokumentet: 19. september 2024
Behandling af personoplysningerUllerup Frivillige Brandværn Privatlivspolitik Ullerup Frivillige Brandværns dataansvar Foreningen Ullerup Frivillige Brandværn indsamler, opbevarer og anvender (behandler) personoplysninger for alle foreningens medlemmer. Ullerup Frivillige Brandværn har med henblik på behandling af personoplysninger udarbejdet denne privatlivspolitik, der kort redegør for, hvordan personoplysninger behandles. Gennemgående for foreningens databehandling er, at der kun behandles personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Der behandles således kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål for foreningen.
Kontaktoplysninger på den dataansvarlige Ullerup Frivillige Brandværn er dataansvarlig, og den sikrer, at ethvert medlems personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen. Kontaktoplysninger til Ullerup Frivillige Brandværn er: Kontaktperson: Kaptajn Martin Michaelsen Adresse: Langbro 6 Telefonnr.: 2533 9828 Mail: kaptajn@ufbr.dk Hjemmeside: www.ufbr.dk
Behandling af personoplysninger Ullerup Frivillige Brandværn behandler følgende personoplysninger: 1) Medlemsoplysninger: - Almindelige personoplysninger: o Navn o Adresse o Telefonnummer o E-mail adresse o Fødselsdato o Årgang o Indmeldelsesdato
- Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse: o CPR-nummer afleverer medlemmet direkte til Beredskab Sønderborg, uden involvering af foreningen, når dette er nødvendigt for Beredskab Sønderborg. Det er alene Beredskab Sønderborg, der er databehandler på disse oplysninger. Personoplysninger indsamles fra Personoplysninger tilgår fra medlemmet ved indmeldelse. Herudover sker der en udveksling mellem Ullerup Frivillige Brandværn og Beredskab Sønderborg, idet indmeldelse i foreningen kun kan ske med endelig godkendelse af Beredskab Sønderborg.
Foreningens formål med behandling af personoplysninger Ullerup Frivillige Brandværn behandler personoplysninger til bestemte formål, når foreningen har en lovlig grund. Lovlige grunde til behandling er særligt: · Foreningens berettigede (legitime) interesser i at behandle personoplysninger, såsom muligheden for at kontakte medlemmet, ved alternativ alarmering ved indsat, beregning af anciennitet i forhold til tildeling af hæderstegn og så videre. · Vedligeholdelse af Ullerup Frivillige Brandværns samlede medlemsregister samt oversigt over bestyrelsens sammensætning. Formålene: 1) Formål med behandling af medlemsoplysninger: · Foreningens medlemshåndtering. · At kunne alarmere medlemmer, når det primære alarmeringssystem ikke er tilgængeligt. · Som led i foreningens aktiviteter, herunder planlægning, gennemførelse og opfølgning. · Opfyldelse af lovkrav, herunder overholdelse af lovpligtige øvelser. · Administration af medlemmets relation til foreningen.
2) Formål med behandling af oplysninger på bestyrelsen: · Give mulighed for at kontakte bestyrelsesmedlemmer ved behov herfor.
Behandling af personoplysninger ud fra legitime interesser Ethvert medlems personoplysninger/medlemsoplysninger behandles alene på baggrund af berettigede (legitime) interesser som: · Udøvelse af aktivitet, herunder udfærdigelse af deltagerlister, adgangslister, interne resultatlister m.v.. · Håndtering af medlemsrettigheder i henhold til foreningens vedtægter, herunder i forhold til generalforsamling. · Opfyldelse af medlemspligter, herunder deltagelse i øvelser m.v. · Afholdelse af sociale arrangementer, sportslige aktiviteter samt andre aktiviteter. · Brug af situationsbilleder taget i foreningen, der afbilder en konkret aktivitet eller situation i foreningen · Videregivelse af almindelige personoplysninger til Beredskab Sønderborg i relevant og nødvendigt omfang. · Af praktiske, administrative og historisk hensyn og betydning, opbevares almindelige medlemsoplysninger efter et medlems udmeldelse.
Samtykke Ved indmeldelse i Ullerup Frivillige Brandværn gives samtidig samtykke til foreningens indhentning, opbevaring og anvendelse af medlemmets personoplysninger, samt udveksling af tilsvarende mellem Ullerup Frivillige Brandværn og Beredskab Sønderborg.
Videregivelse af personoplysninger Ullerup Frivillige Brandværn videregiver ved indmeldelse eller rettelser til et medlems personoplysninger disse til Beredskab Sønderborg med henblik på ajourføring af den samlede registering af brandmænd i kommunen og på landsplan. Ullerup Frivillige Brandværn videregiver ikke personoplysninger til firmaer til markedsføring eller lignende.
Opbevaring og sletning af personoplysninger Ullerup Frivillige Brandværn opbevarer personoplysninger så længe medlemskab af foreningen eksisterer. Ved udmeldelse vil almindelige personoplysninger kunne opbevares af praktiske og administrative hensyn i op til 3 år efter kalenderåret for udmeldelse af foreningen Almindelige personoplysninger opbevares dog så længe, de har historisk værdi.
Medlemmets rettigheder Ethvert medlem har en række rettigheder efter persondataforordninger Disse er: • Retten til at blive oplyst om behandlingen af data • Retten til indsigt i egne personoplysninger • Retten til berigtigelse • Retten til sletning • Retten til begrænsning af behandling • Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format) • Retten til indsigelse Ethvert medlem kan gøre brug af disse rettigheder, herunder gøre indsigelse mod Ullerup Frivillige Brandværns behandling, ved henvendelse til foreningens bestyrelse. Kontaktoplysninger findes øverst. Ved et medlems henvendelse med en anmodning om at få rettet eller slettet personoplysninger, vurderes om betingelserne herfor er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt. Et medlem kan altid indgive en klage til Datatilsynet.
Revidering af privatlivspolitikken Ullerup Frivillige Brandværn forbeholder sig retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden. Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på foreningens hjemmeside. Ved væsentlige ændringer vil medlemmer modtage meddelelse herom. Privatlivspolitikken er vedtaget på bestyrelsesmøde dato/måned/år. Rettelser er vedtaget dato/måned/år.
|
ULLERUP
FRIVILLIGE BRANDVÆRN |